OSline Blog

Blog a felhasználóbarát, szép, és stabil operációsrendszerekről.

Kommenteeelsz!

  • osliner: letrehozol egy virtualis gepet, engedelyezed a cd-t, aztan elinditod, es feltelepited ra az xp-t m... (2009.12.06. 19:27) Szükséged van néhány, csak windowson elérhető programra Ubuntun?
  • The User (törölt): @speed: Ez az egész nonszensz. Aki itthon vesz Apple terméket, az vagy nem tud mit kezdeni a pénzé... (2009.11.26. 17:02) Nem drága a Mac - 880 vs 1200?
  • Roy: A probléma megoldódott, kiírtam telepítettem és most működik, de még csak liveosan. (2008.12.08. 21:06) Ubuntu 8.10
  • osliner: a letoltott zip tartalmat bemasolod a home mappad .themes konyvtaraba. A .konyvtarakat a ctrl+h me... (2008.11.25. 07:59) Osliner Ibex Concept 2nd revision
  • osliner: Felreertettem, valami ujabb trollkodasra gyanakodtam :) elnezest. Ez esetben orulok hogy ezzel is ... (2008.11.15. 16:09) Valsag es a linux

Írások

Last.FM

2007.12.04. 22:11 osliner

Szükséged van néhány, csak windowson elérhető programra Ubuntun?

Semmi gond. Feltelepíted a tárolóból a Virtualbox nevű programot, Ingyenes, piszok gyors, és stabil.
Feltelepíted rá a windowsod, a már jól megszokott módon, majd azt mondod neki, hogy Fullscreen vagy Seamless mód:


És ekkor, nem-nem grafikai trükk.. a windows az egyik munkaasztaloddá válik, seamless módban pedig egyszerűen windowsos ablakokban mennek a wines progik, mikor nem használod alig eszi a memoriat, ha viszont szeretnéd csak odacsúszol és ott van minden, amit például a céges munkád kíván!

Még egy kép:


Ubuntu Gutsy + VirtualBox WinXP

16 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://osline.blog.hu/api/trackback/id/tr41252672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

justaview 2007.12.18. 09:53:36

Kedves osliner!

A cikked hatására feltelepítettem a Virtualbox 1.5.2 változatát. TÉNYLEG FÉLELMETES! Elképesztően gyors. Ezért köszönet a cikkért. Korábban is próbáltam már virtuális gépet gyártani magamnak, de képtelenség volt rajta bármit csinálni a lassúsága miatt. Most viszont nem tudom megmondani, hogy virtuális, vagy valós gépen vagyok. Van viszont egy problémám: A virtualbox ubuntun fut és egy xp-t raktam rá. Az xp eszközkezelőjében azonban kérdőjel van a grafikus kártya helyén. Ez normális állapot, vagy lehet rajta javítani?

osliner 2007.12.18. 10:10:13

ezen bizony lehet, sot, ha ezen segitesz megjobban megszereted majd a virtualboxot, mivel ehhez a guest additionst kell telepiteni ami meg osk mas extrat is ad majd neked mint peldaul automatikusan elkapja az egeret, stb.
olvasd el az elarulok valamit abban epp leirtam hogyan kell ezt megoldani. addigis: Guest additions.

Lali_ 2007.12.20. 22:10:09

Azta...Ez tényleg durva, egy gépen 2 op.rendszer újraindítás nélkül, nemrossz...
Feltétlenül kell vinyo helyet adni az xp telepítésre? vagy csak javasolt?
Esetleg van valahol valami leírás a beüzemeléséről?

osliner 2007.12.21. 02:43:21

Mire gondolsz a vinyó hely alatt? nem kell neki partíciót adni vagy ilyesmi, de ő létrhoz egy virtuális lemezt, aminek ".vdi" kiterjesztéssel, aminek meg tudod határozni a méretét, én pl 10gb -t adtam neki, ekkora méretű lesz a fájl. erre az XP az office-szal és a Visual studioval (3gb) szépen ráfér, másra meg nem használom a windowst. még mindig maradt rajta kb 2-3gb hely, ami kell is hogy okosan működjön az XP.
Remélem ezzel megválaszoltam a kérdésed.

Lali_ 2007.12.21. 11:51:26

Ja, igen értem...
-és memóriára az az ajánlott 192 MB elég? Másfél giga van, szóval adjak esetleg többet neki
-A virtulás lemeznél a dinamikus opció nem jobb? Vagy annak mi a hátránya?

osliner 2007.12.21. 11:55:29

dinamikus az jo az kell, de akkor is meg kell adni egy alap kezdeti meretet. masfel gigabol en adnek neki 256-t az xp azzal vigan elfutkarozik, neked meg ha full terhelesen megy akkor is marad 1,2 gigad, amit a linux sosem fog hasznalni... :)

osliner 2007.12.21. 12:09:13

amúgy os x tiger nagyon jo en nagyon szeretem szal nem olyan egyertelmu :)

Penge™ (törölt) 2007.12.21. 15:58:24

1: A virtuális gépre rendesen felmegy a directx is és a játékok is futnak?
2: 64 bites rendszerrel is működik?

osliner 2007.12.21. 17:02:56

penge: a 64bitet nem tudom, 64bites windowst akarsz ratenni? lehet hogy tud 64bites masinat is virtualizalni de engem ez nem nagyon foglalkoztatott. directx es a tobbi termeszetesen megy, mivel egy teljes windowsod van windowst telepitesz egy virtualis gepre!

osliner 2007.12.22. 14:47:48

update: directx nincsen! most nezegetem hogyan lehetne megoldani de egyenlore ugy latom ez meg a jovo zeneje!, szoval jatszani ez keves lesz. mivel a virtualizalt videokartya nem tamogatja csak az opengl-t ugy veszem ki. ha van valami valtozas irok rola.

Cornholio 2007.12.27. 16:11:58

Nem virtualbox, de működő megoldás:

wine-review.blogspot.com/2007/11/directx-90c-on-linux-with-wine.html

sourceforge.net/projects/directxwine/

64 bites os-en nem akart összejönni (állítólag megoldható, de nekem nem sikerült), de x86-on megy minden gond nélkül (mondjuk natív win jobb dx-hez, régebbi gémekhez azért jó). Én debiannal próbáltam, de szerintem ubuntun is zökkenésmentes a beizzítása.

osliner 2007.12.27. 18:03:12

igen wine tamogatja a directx-t, ha jatekrol van szo jo megoldas, de amugy en nem szeretem, egyszeruen q*#@va ronda es szetesett, kezelhetett felulete van, allitolag a hardy heronban majd nagyon pimp lesz, azt majd megnezem, most nekem keves. raadasul csinaljanak mar neki egy rendes ikont :D

osliner 2007.12.27. 18:14:38

ja es kifejezetten jatekra ott van a fizetos cedega, de arrol semmilyen tapasztalatom nincsen.
www.transgaming.com/products/cedega/

Windows NT 2007.12.28. 17:10:38

64 bites rendszert is lehet virtuális gépre tenni, de csak azzal az egy feltétellel, ha a procit támogatja az Intel VT Virtualization Technology-t, magyarul fizikailag kell a CPU-nak támogatnia a virtuális technológiát és természetesen 64 bites oprendszert kell feltenned.

Ha nincs VT támogatás akkor 64 bites rendszeren is csak 32 bites rendszert lehet virualizálni, a legtöbb olcsóbb 64 bites prociban nincs VT támogatás.

Darkss 2009.12.03. 17:28:19

Valki nem irnál le részleteseben xD
Linux ubuntu+virutal box addig megvan xp hova tegyem??
És Egy másik kérdés effektek hogyan lehet tenni?

osliner 2009.12.06. 19:27:15

letrehozol egy virtualis gepet, engedelyezed a cd-t, aztan elinditod, es feltelepited ra az xp-t mint sima gepre tenned.
süti beállítások módosítása