OSline Blog

Blog a felhasználóbarát, szép, és stabil operációsrendszerekről.

Kommenteeelsz!

  • osliner: letrehozol egy virtualis gepet, engedelyezed a cd-t, aztan elinditod, es feltelepited ra az xp-t m... (2009.12.06. 19:27) Szükséged van néhány, csak windowson elérhető programra Ubuntun?
  • The User (törölt): @speed: Ez az egész nonszensz. Aki itthon vesz Apple terméket, az vagy nem tud mit kezdeni a pénzé... (2009.11.26. 17:02) Nem drága a Mac - 880 vs 1200?
  • Roy: A probléma megoldódott, kiírtam telepítettem és most működik, de még csak liveosan. (2008.12.08. 21:06) Ubuntu 8.10
  • osliner: a letoltott zip tartalmat bemasolod a home mappad .themes konyvtaraba. A .konyvtarakat a ctrl+h me... (2008.11.25. 07:59) Osliner Ibex Concept 2nd revision
  • osliner: Felreertettem, valami ujabb trollkodasra gyanakodtam :) elnezest. Ez esetben orulok hogy ezzel is ... (2008.11.15. 16:09) Valsag es a linux

Írások

Last.FM

2007.12.19. 10:04 osliner

Ubuntu Dock [UPDATED]


Ezt csak egy fórumon írtam válaszba, de elég teljes lett úgyhogy akkor legyen itt is fent.

Szóval az én választásom az AWN Dock, ennek, fel kell hozzá tenni a tárolóját és onnan szépen telepíteni, ha valaki nagyon kezdő itt a részletes leírás is.


AWN Dock + Stacks Applet

 

ezt úgy teheted meg a legkönnyebben, ha a frissítéseket is szeretned rá mindig megkapni, hogy hozzáadod a http://download.tuxfamily.org/syzygy42 tárolót, aztán avant-window navigator néven telepíted a csomagot.

nem tudom mennyire vagy barátságban a terminállal, ha nem annyira, akkor az adminisztráció menüben, szoftverforrások -> harmadik fel -> hozzáadás:

deb http://ppa.launchpad.net/reacocard-awn/ubuntu/ hardy main
deb-src http://ppa.launchpad.net/reacocard-awn/ubuntu/ hardy main

ha ez megvan az adminisztráció -> synaptics -> avant-window-navigator keresés jobb gomb telepit, aztán alkalmaz. utána kellékeknél megtalálod és elindítod.

ha nem taszít a terminal itt a leírás:
http://wiki.awn-project.org/index.php?title=DistributionGuid...

érdemes még hozzáadni a beállítasok -> munkamenetek -> automatikusan induló programokhoz, na meg torolni az alsó paneledet.

azt hiszem minden megvan :)

UPDATE

Frissítetem a tárolók címeit, sipítozni fog hogy nincs hitelesítés, hát tényleg nincsen ugyhogy okot kell ra nyomni aztan kesz.

Appletek
Stacks appleteket ajánlom mindenkinek ezek hányják ki az asztalra mappák, szemetes stb. tartalmát, ehhez azonban hozzá kell adni az awn core applets bzr csomagot, synapticban rákerestek az avant szóra ott lesz köztük valami ilyesmi.

utánna az awn dock beállításainál az applet fülön megjelenik rengetek kiegészító, és a stacks applet is.

25 komment

Címkék: leopard osx ubuntu awn dock


A bejegyzés trackback címe:

https://osline.blog.hu/api/trackback/id/tr24269090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

galanga 2007.12.25. 00:26:49

ez elég kezdő kérdés lesz, de melyik fájlt adjam hozzá az automatikusan induló programokhoz?
a másik, mindjárt megnézem, hogy írtál-e róla, de ilyen sidebart honnan hogyan varázsolsz?

osliner 2007.12.25. 03:34:58

automatikusan indulo programoknal beírod a parancshoz hogy avant-window-manager a többit meg kitöltöd értelemszerűen.
amugy ki is tallozhatod, talan a usr/sharenel az awn mappaban lesz az indito fajlja de szerintem egyszerubb ha beírod. ha nem ez lenne esetleg amit mondtam, akkor nezd meg hogy a menubena parancsikonja mire hivatkozik, es azt ird oda.

osliner 2007.12.25. 03:38:58

ja es milyen sidebarra gondolsz? az óra meg a cpu figyelő azok screenletek!
synapticban telepitsd, nem tudom gutsy taroloban benne van e, ha nincs akkor add hozza ezt a tarolod a kulccsal, ahogy az awn docknal is tetted.

hendrik.kaju.pri.ee/ubuntu/

remelem segitettem.

magán terület!!! 2007.12.25. 18:04:28

Szia!

Nem tudom telepíteni a screenleteket, synapticban rákerestem de nem találja, megnéztem ezt:
hendrik.kaju.pri.ee/ubuntu/
de a terminál a második lépésnél azt írja hogy hozzáférés megtagadva. És a stacks-applet-nél ha megnyomom a ikont ami kidobja föggőlegesen a mappákat az nekem nem így jelenik meg.

Mi lehet a baj?

osliner 2007.12.25. 21:38:37

mikor beirod a parancsokat amiket mond mindegyik ele ird be hogy sudo akkor menni fog, amugy meg grafikusan is hozzaadhatod ugyanugy ahogy az awn tarolot is hozzaadtad, csak ertelemszeruen a kulcs helyere az ott letoltheto kulcsot kell importalni a cimhez meg ennek a tarolonak a cimet.

a stacks akkor jelenik meg ugy fuggolegesen ha bekapcsolod az "experimental gui"-t (jobb gomb a menuben megtalalod)

magán terület!!! 2007.12.26. 19:46:53

Köszi a segítséged működik minden!

szolim 2008.01.25. 12:22:04

Szia!
Kubuntu 7.04 esetében is telepíthető az AWN dock?

osliner 2008.01.25. 15:52:27

elvileg kene neki, de en nem nagyon ismerem a kde-t most a kde4 miatt kiprobaltam, de a dophinon kivul ( a filemanager) nagyon nagy csalodas volt, tiszta kaosz :)

krisz 2008.02.08. 09:33:59

Üdv.-Gratula a blogodhoz.
AWN-el lenne egy kérdésem. Én már használom egy ideje, viszont képtelen vagyok pl a firefox-ot indítani vele. Hiába teszem be az ikonját, illetve próbáltam ráhúzni is, semmi eredmény. Esetleg van erre valami ötleted? Látom nálad müködik. Köszi

osliner 2008.02.08. 15:54:21

marmint a menuben az internet firefoxra rakattintasz es lehuzod a dockra nem jelenik meg egy kis plusz jel es nem marad ott? vagy ott az icon de nem inditja el a firefoxot?

Istvan 2008.02.25. 15:42:31

Hy:D a leiras alapjan elakadtam:( mikor synapticbol feltennem ezt a hibat kapom:

E: /var/cache/apt/archives/libawn-bzr_0.2.0-bzr158-1_i386.deb: `/usr/lib/libawn.so.0.0.1' felülírási kísérlete, mely az alábbi csomagban is szerepel


miert van ez es mivel tudom orvosolni?

Elore is koszi a valaszt

osliner 2008.03.03. 10:16:15

fogalmam sincs, de szerintem probald meg helyrerakni a synapticodat, meg eltavolitani a felesleges csomagokat ezekkel a parancsokkal egymas utan:
sudo apt-get autoclean
sudo apt-get clean
sudo apt-get autoremove

sudo dpkg --configure -a

aztan probald ujra.

isga 2008.03.29. 11:21:46

nálam szintén ue az üzenet

E:/var/cache/apt/archives/libawn-bzr_0.2.0-bzr158-1_i386.deb: `/usr/lib/libawn.so.0.0.1' felülírási kísérlete, mely az alábbi csomagban is szerepel

tomtyi 2008.04.20. 01:51:02

szia os! download.tuxfamily.org/syzygy42/reacocard.asc 404 not found :( mit tehetek? köszi Tamás

osliner 2008.05.02. 23:51:08

semmit mar nem mukodik igy. frissitem a cikket az uj tarolokra

tisimaster 2008.05.17. 10:48:40

hali
én feltettem a progit és elindítom a kellékekből és nemcsinál semmit. kell hozzá compiz? :S

osliner 2008.05.17. 17:30:29

bizony hogy kell!!!

tisimaster 2008.05.17. 22:40:10

akkor még szórakoznom kell az unichrome driverrel, mert az sem akar összejönni :)
köszi

csb 2008.05.23. 00:06:49

Nemtudja valaki véletlenül merre találom meg azt a "zöldséget", amely háttérnek van alkalmazva a képen? :D

benyo 2008.06.10. 18:23:47

Csak szeretném megköszönni, hogy közzéteszed gondolataidat a világhálón. :) Sok segítséget kaptam a blogodat böngészve. Ubuntu 8.04-et használok vista mellett és nagyon tetszik. Igazán remek kis oprendszer. Szóval mégegyszer thx!

gabro 2008.06.15. 13:02:50

csb, hivatalos vista tapéta, ez:

www.vistawallpapers.com/img6542.htm

nincsmit :)

Opeth 2008.07.18. 18:06:45

Halihó!Az lenne a kérdésem hogy varázsoljam rá a gépemre Stacks Applet-et,hiába kerestetem a synaptic-kal,hiába probálom meg a programok hozzáadásával semmi.Letöltöttem a awn core applets bzr csomagot de hova bontsam ki?Köszi!

codee47 2008.07.18. 20:31:32

E: 'sudo' típus nem ismert a(z) 59. sorban a(z) /etc/apt/sources.list forráslistában
E: A források listája olvashatatlan.

Én ezt a hibaüzenetet kapom a telepítésnél! Tudja valaki mit jelent?

Üdv

opeth 2008.08.07. 22:06:58

Mire választ kapok-kapunk megöszülök......

Tomi 2008.09.26. 16:47:24

opeth!
az awn-core-applets csomagot terminálból, vagy synaptic-ból tedd fel de előtte a kép alatt leírt két tárolót kell hozzáadnod a szoftverforrásokhoz!
azután annyi a dolgod, hogy az awn beállításait megnyitod és ott hozzá tudod adni a dokkhoz! pontosan nem tudom, nincs awn-em most!
remélem segítettem valamennyit, ha nem akkor írj még és megoldjuk okosba!
süti beállítások módosítása